8. feladat - Munkahelyén a tanulók gyakorlati képzésével bízzák meg...KÉSZ
2014.05.16. 21:21
Interakció az egészségügyi ellátásban
8. tétel
Munkahelyén a tanulók gyakorlati képzésével bízzák meg. A csoport heterogén összetételű. Tervezze meg a tanítási-tanulási módszerek alkalmazási lehetőségeit!
A tervezés során az alábbi szempontokra térjen ki:
- tanítási-tanulási módszerek
- a tanulási folyamat szervezése
- tanulási technikák, tanulásmódszertan
- tanulási problémák, zavarok, akadályok
-
tanítási- tanulási módszerek:
tanulási módszerek:
- ismétlés: rövidebb időben, többször kevesebbet
- gyakorlás:
· alkalmazó: már elsajátított ismeretek alkalmazása
· komplex: már elsajátított ismeretek gyakorlása mellett új ismereteket szerzünk
-
tanulási folyamat szervezése (a tanár szempontjából):
- motiváció: nem elég megteremteni, fenn is kell tartani!; a tanulót be kell vonni a feladatba, hogy aktív részese legyen annak
- megerősítés: mindig kell, hogy legyen azonnal visszajelzés (osztályzat, dicséret, szóbeli értékelés formájában)
- differenciálás: sok a különböző gyerek egy csoporton belül, erre is tekintettel kell lenni
- nemek: fiúk, lányok összetétele
- tanulási zavarok, nehézségek: lesz, aki lassabban sajátít el ismereteket
tervezés lépései:
à rövidtávú tervezés: egy alkalomra szól, legtöbbször csoportmunka
à hosszú távú tervezés: a folyamatot egészében kell látni
-
tanulási technikák, tanulásmódszertan
-
tanulási rituálék, tanulási feltételek:
a nyugodt és hatékony tanuláshoz előbb meg kell teremteni az ezekhez szükséges külső feltételeket: világos és kiszellőztetett szoba, íróasztal, nyugodt lelkiállapot, ennivaló és innivaló, az idő beosztása.
Mindig érdemes a könnyebb, rövidebb anyaggal, hogy rá tudjunk hangolódni. Ezután következzen a legnehezebb rész, végül a maradék. Egy idő után lankadni fog a figyelem. A szünetekben pihenjünk, szellőztessük a fejünket, együnk szőlőcukrot.
-
tanulási problémák, zavarok, akadályok
-
~ nehézség: csak iskolában derül ki; oka a hátrányos szoc. helyzet lehet; szülő+pedagógus együttműködése nagyon hatékony lehet!
-
~ zavar: dislexia, disgraphia, discalculia; ovis korban már kiderül; terhesség, szülés alatti problémák miatt jöhet létre; fejlesztőpedagógus tud segíteni
-
~ akadályozottság: iskolás kor előtt jelentkezik; értelmi fogyatékosság van a hátterében; gyógypedagógus foglalkozik a gyerekkel; tünetek: beszédfejlődési és viselkedési zavar
|